Uw volledige werkplek in the cloud met onDesk

Met ons onDesk Virtual Desktops systeem wordt uw vertrouwde desktop omgeving met gebruikte software en bestanden in de cloud geplaatst. U kan hierdoor altijd en overal vanaf elke computer, laptop, tablet of smartphone met internettoegang op een veilige manier op uw desktop inloggen. Hierdoor bent u niet meer beperkt tot een vaste werkplek of computer en kan u van op elke plaats werken.

Ook uw werknemers kunnen via een PC of thin client hiervan gebruik maken. Iedere gebruiker krijgt via ons systeem toegang tot zijn eigen, individuele documenten en kan tevens toegang krijgen tot gedeelde bedrijfsbestanden en data.

Uw voordelen

Het systeem is heel flexibel en kan meegroeien met uw bedrijf. Krijgt u er morgen een medewerker bij? Dan wordt alles voorzien om deze nieuwe gebruiker op te nemen in systeem.

Door het gebruik van een gemeenschappelijke virtuele infrastructuur brengt u de werkingskosten van uw onderneming omlaag. U bespaart bovendien op het onderhoud van computers en bedrijfsnetwerken. Professionele back-ups op servers buiten uw bedrijf zorgen ervoor dat u nooit meer bestanden kwijtraakt.

OnDesk Virtual Desktops in combinatie met andere software

Er zijn praktisch geen beperkingen op de installatie van software programma’s in combinatie met OnDesk Virtual Desktops. De applicatie laat bovendien toe dat eigen, specifieke software toepassingen binnen deze omgeving kunnen worden gebruikt. Ook het blokkeren van de installatie van alle of specifieke software programma’s door gebruikers behoort tot de beheersopties van de administrator.

Het systeem voorziet tevens in de mogelijkheid om een volledige reset uit te voeren tot de oorspronkelijke staat van de desktop. Deze reset kan bij het uitloggen van een gebruiker of op vaste tijdstippen ingepland worden.

Wat maakt onDesk Virtual Desktops zo uniek?

Het systeem levert voldoende resources

Naast twee virtuele CPU’s heeft elke set-up 100Gb aan hardeschijfruimte en 8Gb aan RAM geheugen. Daarnaast wordt per gebruiker nog eens van 15Gb hardeschijfruimte en 256Mb RAM extra voorzien.

OnDesk Virtual Desktops beschikt over een oplossing bij hardwarematige problemen

Onze setup dupliceert continue data naar een tweede node. Mocht de eerste node een hardwarematig probleem krijgen dat niet binnen de 5 minuten op te lossen is, dan neemt de tweede node over. Door deze Hot Failover werken de virtuele desktops binnen maximum 15 minuten opnieuw.

De setup staat in voor een data backup

Naast het dupliceren van data gebeurt er ook nog een backup waarvoor tweemaal de gebruikte hardeschijfruimte wordt voorzien. Dit maakt het mogelijk om naast de initiële backup gebruik te maken van incrementele backups. Dit biedt de optie om data van verschillende tijdstippen terug te zetten of een volledig herstel zonder herinstallatie uit te voeren.

Het systeem laat VPN verbindingen toe

De meeste Remote Desktop applicaties laten toe een lokale printer aan te sturen. Maar meestal is de set-up hiervan complex, onhandig en omslachtig. Daarom bieden wij de mogelijkheid om van binnen elke vestiging van uw bedrijf een VPN verbinding te maken. Zodoende komen uw printers in hetzelfde netwerk te staan als de virtuele desktops. Dit biedt u de mogelijkheid om rechtstreeks te printen zonder door de Remote Desktop Client te moeten gaan. Een voortdurend openstaande verbinding met de Remote Desktop om te printen wordt hierdoor overbodig.

De VPN verbinding maakt het ook mogelijk om meerdere vestigingen naadloos met elkaar te verbinden waardoor men bv. vanuit de ene vestiging kan printen op een printer in de andere vestiging.

Ongelimiteerd internetverkeer over een gecertifieerde, beveiligde verbinding

U kan met ons systeem vanaf iedere computer met internettoegang op een veilige manier inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw virtuele desktop is bovendien sneller en veiliger dan uw PC.

OnDesk Virtual Desktops omvat tevens een 24/7 helpdesk en een hands and eyes-dienst

©2022 MH bvba - contacteer ons